Oftob nuridan kuyish.

Oftob nuridan kuyish

Oftob nuridan kuyish.Bu degani inson  tanasining oftob ulptrafiolet nuri bilan kuyish degani. Kuygan joyni odeklon bilan artish, keyin toza salfetka bilan artish, so`ng 2% li margansovka eritmasi bilan artish, yoki vazelin bilan surkash kerak.

Sport bilan  shug’ullanadiganlar ko`proq so`zishga eotibor berish kerak. Suv bilan o`z tanasini chiniqtirib borish kerak. Xar  kuni ertalabki mashg’ulotlardan keyin suv bilan yuvinish kerak.Xar kuni suv bilan oyoqlarni yuvib,  tomoqlarini sovuq suv bilan chayqab turish  tavsiya etiladi. Sportsmenlarga issiq hammomdan keyin albatta sovuq suv bilan  yuvinish tavsiya etiladi.Sportsmenlarni chiniqishida ovqatlanish rejimi ham asosiy o`rin egallaydi. Chiniqish ovqatlanish rejmi bilan uzviy bog’liq.

Chiniqishning barcha turlari ham barcha odamlar uchun va xar-xil yoshlarda va inson jinsidan qatoiy nazar tavsiya etiladi. Bu proseduralar albatta vrach nazorati maslaxati bilan olib borilsa inson salomatligi uchun  juda katta gigienik ahamiyatga ega bo`ladi va yaxshi natijalar ko`rsatadi.

Chiniqish

Eski bir sport haqidagi  fil’mda shunday  qo`shiq bor, unda yaxshi  so`zlar aytilgan: “Chiniqqin!” agar sog’lom bo`lay desang, shifokorlar yordamisiz harakat  qil.   Sog’lom bo`lay desang sovuq suv bilan yuvin. To`g’rida; hayot  tonusini oshirish uchun, shamollashning o`z tanasiga  kirib kelishini  oldini olish uchun, albatta,  chiniqish kerak. Chiniqqan odam  kamdan-kam kasal bo`ladi.   Inson tanasi uchun quyosh nurining  ta`siri, havo va suvdan  me`yordan  oshmagan holda  foydalanish juda foydalidir. Oftob nuridan kuyish.

Juda qadimdan odamlar  tabiiy chiniqish  yo`llaridan  foydalanish  zarurligini  tushunib  etishgan.

Rossiyada XIX asrdayok  hammomda  bug’lanish va hovuzda  cho`milish odat bo`lgan.

Chiniqishning eng foydali usullari-tabiiy suv, toza havo, quyosh nuri. Ana o`sha  qo`shiqda  murabbiy aytadiki: «Hamma kasalliklarga quyosh,  havo va suv  foydalidir», ya`ni  tabiiy chiniqish  turlari. Suv bebaho qiymatga ega,  bekorga radioda ertalabki  badantarbiya darsidan   keyin «Ana endi suv mashqiga o`tilsin!»- degan so`zlar  yangramaydi.

Suv mashqlari davomida  inson tanasida  nimalar  sodir bo`ladi? Birinchidan  kunora va tez-tez  sovuq suvda yuvinish  va artinish  charchoqni oladi, insonga yaxshi kayfiyat  bag’ishlaydi  va tetiklashtiradi. Sovuq suvning  ta`siri shu narsaga olib keladiki, teri tomirlari  torayadi, tanadagi  qonning 30% chekka  tomirlardan  markazga haydab  chiqariladi, faqat  miyadan tashqari. SHuning uchun  4-5 marta qo`l va yuzni sovuq suvda yuvish natijasida  tomirlar torayishiga  olib keladi: ishchanlikni  oshiradigan o`zaro va foydali  badantarbiya, o`zgacha va foydali Oftob nuridan kuyish.

badantarbiya terini  mustahkamlaydi  va chiniqtiradi. Mushak tolalari faoliyatini  va oziqlanishni oshiradi. O`z navbatida tanadagi modda almashinuvini  yaxshilaydi.

Suvda chiniqishni  yozda boshlagan  yaxshiroq.  Muolajani yumshoq nam sochiq bilan artinishdan  boshlash lozim. Suvning harorati 18-20% bo`lishi kerak. Badanni 2-3 daqiqa artish tavsiya etiladi. Bu muolajaga moslashgach, yuvinishga o`tish mumkin.  Boshlanishda  uy haroratidek  suvda cho`miladi. Asta-sekinlik bilan harorat 15S gacha  va undan pastroqka  kamaytirib boriladi.  Muolaja 30 soniyadan  2-daqiqagacha davom etadi. Har 3–4 kunda 5-10 soniya qo`shib boriladi. 2-3 oydan so`ng doimiy cho`milish  o`z-o`zidan keyingi chiniqish  bosqichi – sovuq dushga tayyorlaydi.

O`z ta`sirchanligiga ko`ra dush   tanaga kuchliroq  ta`sir etuvchi  vositadir. Bu muolajada sovuq suv teriga tez ta`sir qiladi.

Suv muolajasini  ertalab o`tkazgan  yaxshi. Chiniqishning eng yaxshi vositasi-cho`milish (dengizda, daryoda, ko`lda). Ayniqsa, dengizda cho`milishning foydasi juda katta. Bunda tanaga  dengiz suvi, quyosh nuri  va toza havo tanaga yaxshi ta`sir qiladi.

Eslab koling! Ochiq suv xavzalarida cho`milish kerak. Lekin chiniqishni boshlashda  suvning harorati 180 C dan past havo harorati esa 200 C dan past bulmasligi kerak. Suvning va havoning  tanaga salqin ta`siri  tanadagi issiqlikni  oshirishi kerak.

Chiniqish foyda berishi uchun  muolajani sal  sovuq qotib  tugating. Agar biror qarorga  kela olmasangiz, birdaniga sovuq suvda chiniqishga o`ting. Boshlanishda kunora  ertalab yoki  kechqurun bajarib ko`ring.

Sovuq suv solingan  tog’oraga  oyog’ingizni solib o`tiring. Asta-sekin  suv haroratini  pasaytirib, muolaja vaqtini  uzaytirib boring.

Boshida oyoqlaringizni bir necha soniya suvga botirasiz va  quritasiz, keyinroq suv haroratiga oyoqlar moslashadi. Shunda oyoqlarni 2-3 daqiqa suvda ushlab turish mumkin. Muolaja paytida yoningizda tog’orada  issiq suv  qo`yib qo`ying va oyoqlaringiz bir sovuq suvga bir issiq suvga tiqing. SHunday qilib tananing issiqlik almashinuv mexanizmi shakllanadi. Bobongiz yoki buvingizdan so`rang. Ular sizga hammomda parlanishning foydalari borligini aytadilar. YUqori haroratli parlanish terini tozalaydi. Teringiz engil nafas oladi mushaklaringiz bo`shashadi va charchog’ingiz chiqadi.   Lekin bunday muolaja  hamma uchun emas, shifokor bilan maslahatlashish lozim. YAna bir tabiatning  bebaho ne`mati  va chiniqish vositasi toza  va tiniq havo. Korxonada   o`tirgandan so`ng,  toza havodan nafas olish foydalidir. Korxonani tez-tez shamollatib  turish darkor, albatta, elvizakdan  ehtiyot  bo`lgan holda. Hattoki  qishda ham derazangizni  ozgina  ochib uxlang, chunki toza havo  uyqungizni yaxshilaydi. ertalabki badantarbiyani uyda emas,  balki biror-bir  ochiq joyda,  masalan,  ayvonda yoki tashqarida  qiling.  Havoda chiniqishni  200 S haroratda boshlang. Asta – sekinlik bilan haroratni pasaytirib borasiz. Birinchi havo vannasi 2-3 daqiqadan oshmasligi kerak. Keyinchalik esa bu muolajani 10  daqiqagacha   oshirish mumkin.

Esingizda bo`lsin! Chiniqishda  juda yaxshi  dam olish  katta  foyda beradi: sayr qilish, sayohat qilish, aylanish.

Toza havo va suvdan tashqari  tana uchun  quyosh nuri ham kerakdir. Lekin quyoshli vanna qilganda nihoyatda ehtiyot bo`ling. Birinchi marta toblanishni 3-5 daqiqadan  oshirmang. Asta-sekinlik  bilan vaqtni oshirib borsangiz bu toblanish yaxshi foyda beradi.

Mana shu ko`rsatmalarning  hech bo`lmasa ba`zilariga  amal qilsangiz. O`zingizni yaxshi xis qilasiz, kayfiyatingiz ko`tariladi  va turli xil kasalliklarga  chalinmaysiz.

Shunday qilib siz suvda, havoda va quyosh nurida chiniqish  sog’ligingiz  uchun qanday zarur ekanligini bilib va tushunib oldingiz. CHiniqish muolajalarini  qanday o`tkazishni ham bilib oldingiz.

Mavzular.

manba

Fikr bildirish