Ishxonada gimnastika qilamiz!

Ishxonada gimnastika qilamiz!

Ishxonada gimnastika qilamiz! Bir joyda o`tirib ishlaydiganlarda osteoxondroz, varikoz, qabziyat kabi kasalliklar tez-tez uchrab turadi. Ularning oldini olish uchun ishxonaning o`zida gimnastika bilan shug’ullanib turing.

Qon oqimi buzilmasin

Organizm salomatligi uchun qon tananing barcha qismlariga birdek etib borishi kerak. O`tiraverganimizda esa bu mexanizm buziladi. Qon tos sohasida turib qoladi, oyoqlarga yaxshi etib bormaydi. Bu esa venalarning varikoz kengayishiga, hazm tizimi a`zolari kasalliklariga, matabolizmning sekinlashishiga olib keladi.

Bundan tashqari, ko`p o`tirishdan umurtqa pog’onasi aziyat chekadi. Uning normal holatini qo`llab-quvvatlab turadigan mushaklar kuchsizlanib qoladi. Ayniqsa, umurtqaning bel va ko`krak qismlari ko`proq zo`riqadi.

Shunday ekan, ish joyingizda birinchi navbatda umurtqa pog’onangiz uchun qulay sharoit yaratib oling. erkin harakatlana oling, holatingizni o`zgartirib turishga sharoit bo`lsin. Har bir qulay vaziyatda harakatlanib turing.

Umurtqani qutqaramiz

Quyidagi mashqlar aynan ko`p o`tirib ishlaydiganlarga mo`ljallangan. Sizga faqat kichkina gilamcha va bir necha daqiqa kerak bo`ladi, xolos. Ishxonada gimnastika qilamiz!

  1. Oldinga iloji boricha ko`proq engashing. Qaddingizni rostlang, oyoqlar elka kengligida, qo`llar belda. Nafas olayotib umurtqani yuqoriga cho`zing. Nafas chiqaring, umurtqa cho`zilishini saqlagan holda oldinga egiling va dumg’azani yuqoriga ko`taring. Nafas olib boshni ko`tarib oldinga qarang. Nafas chiqarib egiling va peshanani tizza tomonga yaqinlashtiring. Nafas olib dastlabki holatga qayting.
  2. Qorin va dumba mushaklarini mustahkamlaydigan mushak. Cho`kkalang, qo`llar polda va elka kengligida. Iloji boricha tana vazni qo`llarga tushsin. To`g’riga qarang, iyakni tomoq tomon yo`naltiring. Qorinni umurtqa tomon yo`naltiring. Bir necha soniyadan keyin dastlabki holatga qayting.
  3. Chalqancha yoting, qo`lla tana bo`ylab uzatilgan, tizza bukilgan. Nafas olib tosni ko`taring. Qo`llarni oyoq kafti tomon cho`zing. Iyakni ko`krakka qo`ying. O`rningizdan turing. Mashqni 4 marta qaytaring.

Tana xarakatini bosh miyadagi harakat-mator doiralari, orqa miya o`tkazish yo`llari, periferik asab tizimi, muskullar, suyaklar hamda bo`g’imlar amalga oshiradi. Bu a`zolar kasalligini va ularning asoratlarini nevrolog-neyroxirurg ortoped davolaydi Yuqoridagi a`zolar funktsiyasi yaxlitligi – tana harakatining maqsadga muvofiq tarzda ishlashini ta`minlaydi Yaqin-yaqingacha asab tizimi xastaliklari asoratlarining ayrim turlari asosan bolalardagi spastik paralichlar, skaliozlar va katta yoshdagi bemorlardagi umurtqa va orqa miya shikasti asoratlari nevrolog-neyroxirurg va ortoped tomonidan yaxshi o`rganilgan.

Mavzular.

manba

Fikr bildirish